22 Οκτ 2014

Β΄ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ

  
  
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΠΡΟΤΥΠΟ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΠΡΟΤΥΠΟ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ


ΟΜΙΛΟΣ «ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ & ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ»

Υπεύθυνοι: Δώρα Μέντη (Γυμνάσιο), Γιώργος Θώδης (Λύκειο)

 Β΄ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 

«Το φωτόδεντρο και η 14η ομορφιά»


(18 Οκτωβρίου 2014-1 Απριλίου 2015)


Με δεδομένη την ύπαρξη της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης που αριθμεί 10.000 τίτλους βιβλίων για 500 μαθητές, αρκετών κατά τόπους Σχολικών Βιβλιοθηκών αλλά και μεμονωμένων φίλων του βιβλίου ανάμεσα στο μαθητικό κοινό, ο Όμιλός μας καλεί τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων σε έναν Πανελλήνιο Αγώνα Φιλαναγνωσίας, με έπαθλα λογοτεχνικά βιβλία.

Σας καλούμε να διαβάσετε όσο το δυνατόν περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία της δικής σας επιλογής, τα οποία, όμως, θα εντάσσονται στους δύο θεματικούς μας κύκλους, με την επωνυμία «Η μεγάλη και η μικρή άρκτος»

· Η μεγάλη άρκτος

ΔΙΗΓΗΜΑ

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

· Η μικρή άρκτος

ΠΟΙΗΣΗ

ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ

*Αναγκαία διευκρίνιση: Τα βιβλία θα πρέπει να προέρχονται από αναγνωρισμένους συγγραφείς και εκδοτικούς οίκους. Η επιλογή τους θα γίνει σε συνεννόηση με τον συνεργαζόμενο καθηγητή του σχολείου σας ή με τη συντονίστρια του διαγωνισμού κ. Μέντη μέσω αποστολής e-mail στη διεύθυνση schvivlioevagg@gmail.com

Στόχοι:

α) να αναδειχθεί ένας νικητής/τρια ανά θεματικό κύκλο και αντικείμενο φιλαναγνωσίας σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης (Γυμνάσιο-Λύκειο)

β) να αναδειχθεί ένα τμήμα ή ομάδα σε πρωταθλητή φιλαναγνωσίας στον κύκλο της «Μεγάλης άρκτου», ανά βαθμίδα της εκπαίδευσης (Γυμνάσιο-Λύκειο)

γ) να αναδειχθεί ένα σχολείο (Γυμνάσιο-Λύκειο) σε πρωταθλητή φιλαναγνωσίας με βάση τον συνυπολογισμό ποσοτικών και ποιοτικών επιδόσεων που θα επιτύχει με τη συμμετοχή του σε δύο τουλάχιστον αντικείμενα από τους δύο θεματικούς μας κύκλους .

Βραβεύσεις:

Απονομή Α, Β, Γ Βραβείων στους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων

Απονομή Α Βραβείου στο Τμήμα ή την Ομάδα, και το Σχολείο (Γυμνάσιο-Λύκειο)

Απονομή Επαίνων που θα επιβραβεύουν τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό και θα αναγράφουν αριθμητικά την επίδοση του μαθητή/τριας, του τμήματος ή του σχολείου

* Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τη διεξαγωγή και τους όρους του διαγωνισμού θα βρείτε στην ιστοσελίδα της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης http://efsv.webnode.gr

Όροι συμμετοχής

1. Κάθε μαθητής ή σχολικό τμήμα δηλώνει τη συμμετοχή του στο διαγωνισμό μέσα από την ειδική φόρμα «Δήλωση ανάγνωσης βιβλίου»

2. Όταν ο μαθητής, η ομάδα ή το τμήμα ολοκληρώσει την ανάγνωση ενός διηγήματος ή ενός μυθιστορήματος από τον κύκλο της «Μεγάλης άρκτου», τότε, για να κατοχυρωθεί και να μετρήσει αυτή η ανάγνωση στο διαγωνισμό, θα πρέπει να απαντήσουν σε 7 ερωτήσεις κατανόησης μέσα από το βιβλίο ή να καταθέσουν μια δράση φιλαναγνωσίας βασισμένη στο βιβλίο που διάβασαν (παρουσίαση-κριτική, εικονογράφηση, τραγούδι, ποίημα, δραματοποίηση, συνέντευξη συγγραφέα κ.ά.)

3. Στη συνέχεια, ο μαθητής ή το τμήμα μπορεί να επιλέξει και να δηλώσει ένα νέο βιβλίο, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία όσες φορές θέλει κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Η παραπάνω διαδικασία μπορεί να εκτελείται παράλληλα και σε άλλα τμήματα του ίδιου σχολείου.

4. Οι ερωτήσεις μέσα από τις οποίες πιστοποιείται η ανάγνωση κάθε βιβλίου είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Σχολικής Βιβλιοθήκης της Ευαγγελικής Σχολής http://efsv.webnode.gr και θα πρέπει να απαντώνται στο σύνολό τους μέσα σε διάστημα 25 ημερών από τη δήλωση συμμετοχής μέσω αποστολής e-mail στη διεύθυνση schvivlioevagg@gmail.com. Η απάντηση στις ερωτήσεις κατανόησης μπορεί να γίνει μόνο μέσω e-mail, η λήψη του οποίου θα επιβεβαιώνεται κάθε φορά από τη συντονίστρια του διαγωνισμού.

5. Η ενημέρωση για τις υπόλοιπες δράσεις φιλαναγνωσίας μπορεί να γίνει με όποιον τρόπο είναι εφικτό, ανάλογα με τη δράση (αποστολή video, φωτογραφιών, αρχείων ήχου, αρχείων word κ.ο.κ.). Μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες είναι εξάλλου η δημιουργική γραφή, η οποία για μεν το διήγημα μπορεί να εκφραστεί με την αλλαγή της πλοκής, των κεντρικών ρόλων ή του τέλους, ενώ για το μυθιστόρημα, η κεντρική υπόθεση του έργου θα μπορούσε να ξαναγραφεί (ως 10 σελίδες) από την οπτική γωνία του προσώπου που κέρδισε περισσότερο τη συμπάθειά σας.

6. Οι παραπάνω όροι ισχύουν σε γενικές γραμμές και για τη συμμετοχή σας στον κύκλο της «Μικρής άρκτου», με την απαραίτητη διευκρίνιση ότι ως προς το αντικείμενο της Αστροφυσικής θα πρέπει να γίνει, στην αρχή, μια μικρή αναφορά και στο επιστημονικό θέμα το οποίο διαπραγματεύεται το βιβλίο και, στο τέλος, μια σύντομη αξιολόγηση της σύνδεσης που πετυχαίνει ανάμεσα στην επιστήμη και τη λογοτεχνία.

7. Ως προς το αντικείμενο της Ποίησης, η συμμετοχή σας περιλαμβάνει τη δήλωση αλλά όχι και τη συμπλήρωση του υπάρχοντος δελτίου ανάγνωσης. Η δήλωσή σας θα πρέπει να περιλαμβάνει έως 7 αγαπημένα σας ποιήματα (ενός ή περισσοτέρων ποιητών). Η πιστοποίηση της ανάγνωσης των ποιημάτων γίνεται αποκλειστικά με δημιουργική γραφή η οποία θα μιμείται ή θα αποδίδει πιο ελεύθερα (a la maniere de) το θέμα, τη γλώσσα και το ύφος του ποιήματος που εσείς θα επιλέξετε.

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν σε ειδική εκδήλωση που θα διοργανώσει η Ευαγγελική Σχολή μετά από τις διακοπές του Πάσχα, στην οποία είστε όλοι προσκεκλημένοι. Οι βραβευμένοι μαθητές θα ενημερωθούν εγκαίρως με ατομική ειδοποίηση και ενημέρωση του σχολείου τους ώστε να έχουν τη δυνατότητα να παραβρεθούν στην εκδήλωση και να γνωριστούμε από κοντά.

Βαθμολόγηση:

Η συγκέντρωση βαθμών στο διαγωνισμό γίνεται ανά α) ανά μαθητή β) ανά ομάδα ή σχολείο* και η βαθμολόγηση καταρτίζεται ως εξής:

· Ανάγνωση βιβλίου = 10 βαθμοί

· Δεύτερη και κάθε επόμενη ανάγνωση του ίδιου βιβλίου από άλλο τμήμα του ίδιου σχολείου = 5 βαθμοί

· Δράση φιλαναγνωσίας (παρουσίαση-κριτική/ εικονογράφηση) ή δημιουργική γραφή = 20 βαθμοί

· Δράση φιλαναγνωσίας (δραματοποίηση, συνέντευξη συγγραφέα μέσω skype ή μέσω προσωπικής συνάντησης) = 30 βαθμοί

· Οποιαδήποτε άλλη δράση φιλαναγνωσίας που δεν περιγράφεται παραπάνω = 10 βαθμοί

Το σύνολο των βαθμών κάθε σχολείου θα κατανέμεται με βάση τον αριθμό των μαθητών ή των τμημάτων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό.

Πληροφορίες και Δήλωση συμμετοχής

Για να συμμετάσχει κάθε μαθητής ή τμήμα θα πρέπει να στείλει ηλεκτρονικά στο: schvivlioevagg@gmail.com, όλα τα παρακάτω στοιχεία. Η ανάγνωση κάθε βιβλίου συνοδεύεται απαραιτήτως από τη Δήλωση που θα συμπληρώνει κάθε μαθητής-αναγνώστης. Μπορείτε τα βλέπετε τα νέα και να παρακολουθείτε τη δράση μας στην ιστοσελίδα της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης http://efsv.webnode.gr
Ι, ΔΕΛΤΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΤΑΞΗ: ........................... ΜΑΘΗΤΗΣ ή ΤΜΗΜΑ*: .................................................................
*ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ : ..................................................................
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: ..............................................................................
ΣΧΟΛΕΙΟ: ...........................................................................................................................
E-MAIL ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ..................................................................................................
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΔΟΣ: .....................................................................ΑΡΙΘΜΟΣ: ...............
ΠΟΛΗ: .........................................................Τ.Κ.: .......................................
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: ......................................................................................................................
E-MAIL: ................................................................................................................................

 

ΙΙ. ΔΗΛΩΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ


 ΜΑΘΗΤΗΣ ή ΤΜΗΜΑ*:
*ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ :
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ:
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ .
ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ:

ΙΙΙ. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟΥ


Συμπληρώστε τα στοιχεία του βιβλίου


Συγγραφέας

Τίτλος

Εκδοτικός οίκος

Χρόνος Έκδοσης

1.Να αναφέρετε τον τόπο, τον χρόνο, τα βασικά πρόσωπα και το κεντρικό θέμα του βιβλίου

2.Επιχειρήστε μια σύντομη βιβλιοπαρουσίαση (15-20 γραμμές)

3.Παρουσιάστε τον κεντρικό ήρωα (εμφάνιση, χαρακτήρας, ενδιαφέροντα, κ.α.)

4.Σχολιάστε τον τρόπο αφήγησης της ιστορίας, τη γλώσσα και το ύφος

5.Εντοπίστε τα επιμέρους θέματα που θίγονται στο βιβλίο, επισημαίνοντας και σχολιάζοντας ιδιαίτερα α) τα κοινωνικά προβλήματα β) τις ιδέες και τις αξίες γ) τη στάση που κρατά ο συγγραφέας απέναντι στα λογοτεχνικά του πρόσωπα

6.Γιατί επιλέξατε αυτό το βιβλίο;

7.Τι σας άρεσε σε αυτό το βιβλίο; Σε ποιους και γιατί θα το προτείνατε;

Δεν υπάρχουν σχόλια: